צוות הבדיקה קבע: המשטרה לא הדביקה טלפונים ללא צו שיפוטי

    אתר קול חי No Comments on צוות הבדיקה קבע: המשטרה לא הדביקה טלפונים ללא צו שיפוטי

    צוות הבדיקה בראשות המשנה ליועמ"ש עמית מררי, מפרסם את ממצאי הבדיקה וקובע כי אין אינדיקציה כי המשטרה הדביקה פלאפונים דרך תוכנת פגסוס, ללא צו שיפוטי על מי מבין האנשים ששמם פורסם בתחקיר עיתון כלכליסט | עם זאת, צוות הבדיקה מצא ליקויים בעבודת משטרת ישראל ביחס להפעלת אמצעי האזנת סתר

    פגסוס צילום: פלאש 90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני כחצי שנה פורסם כי משטרת ישראל משתמשת בתוכנת "פגסוס" של חברת הסייבר NSO על מנת לבצע מעקב אחר אזרחים שאינם חשודים בדבר ולחדור לטלפונים הניידים של אזרחים ללא צו בית משפט. כך חשף תחקיר של העיתונאי תומר גנון בעיתון 'כלכליסט'.

    לאחר החשיפה, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, מינה צוות לבדיקת פרשיית החדירה המשטרתית לניידים, והיום, צוות הבדיקה בראשות המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, הגב' עמית מררי, סיים את בדיקתו ומצא כי בכל המערכות הטכנולוגיות להאזנה לתקשורת בין מחשבים שבידי משטרת ישראל שנבדקו, לא נמצאה כל אינדיקציה לכך שמשטרת ישראל פועלת להדביק טלפונים ניידים בלא צו שיפוטי המתיר לעשות כן.

    בנוסף מצאו בצוות הבדיקה כי, לא נמצאה אינדיקציה לכך שמשטרת ישראל ביצעה חדירה בלא צו שיפוטי לטלפונים הניידים של אלה אשר שמותיהם פורסמו בתקשורת, באמצעות תוכנת פגסוס של חברת NSO, כפי שנטען.

    עם זאת, צוות הבדיקה מצא ליקויים בעבודת משטרת ישראל ביחס להפעלת אמצעי האזנת סתר. מדו"ח צוות הבדיקה עולה, כי לאורך השנים לא יוחסה ע"י מקבלי ההחלטות במשטרת ישראל מלוא המשמעות המתבקשת להיקף היכולות הפוטנציאלי של המערכת המשמשת להאזנה לתקשורת בין מחשבים.

    נמצא, כי התקבלו חומרים אסורים מתוך טלפונים ניידים אל תוך מערכות המשטרה, על אף שהמערכת הופעלה לאחר קבלת צווים שיפוטיים. זאת, משום שהמערכות לא הותאמו מבחינה טכנולוגית לסמכויות המשטרה. הגם שלפי נהלי המשטרה אין לעשות שימוש בחומרים אסורים אלה, יש בעצם קבלתם חריגה מסמכות.

    ראש הצוות, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (משפט פלילי), עמית מררי: "צוות הבדיקה הוקם נוכח טענות חמורות שפורסמו בתקשורת ביחס לעבודת משטרת ישראל אשר נגעו בליבת שלטון החוק במדינה דמוקרטית, והיה בהן כדי לערער את אמון הציבור במערכת אכיפת החוק, ואת תחושת הפגיעה בזכויות יסוד של כל אדם במדינה".

    "לאחר בדיקה יסודית של מכלול הטענות שפורסמו בנושא, ונושאים נוספים אשר התעוררו אגב הבדיקה, אנו מפרסמים היום את ממצאי הדו"ח לפיהם לא נמצאה כל אינדיקציה לכך שהמשטרה פועלת להדביק טלפונים ניידים בהיעדר צו שיפוטי. יחד עם זאת, הצוות מצא כי במקרים בהם ניתן צו שיפוטי, במסגרת האזנות הסתר מסוג זה, התקבל בהיקף נרחב של מקרים במשטרת ישראל מידע שלא על פי הסמכויות הנתונות לה על פי דין".

    מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל קיבלה לידיה את דו"ח ועדת מררי, שהוא תוצר של בדיקה מעמיקה ביותר שביצע צוות של משרד המשפטים ומומחים טכנולוגיים בראשותה של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עורכת הדין עמית מררי. מהדו"ח עולה באופן ברור כי בניגוד לפרסומי השווא, השימוש ביכולות הטכנולוגיות של משטרת ישראל, היה אך ורק לצורך מניעה ופיענוח של עבירות פשע חמורות, ובכפוף לצווי בית משפט וכי לא נעשתה כל פעילות מכוונת בניגוד לחוק".

    ח"כ מוסי רז ממפלגת מר"צ אומר בתגובה לממצאי ועדת הבדיקה לגבי רוגלת NSO: "הזילות בה המשטרה מתייחסת לפרטיות שלנו צריכה להטריד כל אזרח".

     

     

     



    0 תגובות